خوشمزه ترین شیرینی که بیماری ها را درمان می کند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

محققان ايتاليا در جديدترين مطالعات خود دريافتند آنتي اکسيدان موجود در شکلات تيره ممکن است افراد مبتلا به کاهش جريان خون در پا را بهبود بخشد.

به گزارش   پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از  به نقل از آريا، در يک مطالعه کوچک و جامع و با بررسي افرادي که داراي مشکلات عروقي در پاهاي خود بودند دريافتند که خوردن شکلات سياه باعث مي شود بلافاطله پس از اثر آن راه رفتن آسان شود.


شکلات تيره سرشار از آنتي اکسيدان ها به نام پلي فنول است. محققان بر اين باورند پلي فنول باعث بهبود جريان خون و شريان سريع در پاها مي شود و مي تواند براي بيماران مبتلا به ام اس نيز مفيد باشد.

 


دکتر ريچارد Chazal، معاون رئيس جمهور از کالج آمريکايي قلب و عروق گفت: برخي از مواد شيميايي درون شکلات تيره مي تواند بر آنزيم هاي متابوليزه در بدن تاثير بگذارد.

 


در بررسي آزمايشي درگير در 20 نفر بين 60-78 ساله که از بيماري عروق محيطي، تنگ شدن عروق که حمل خون از قلب به پاها، شکم، بازوها و سر آرنج مي برد دريافتند کاهش جريان خون مي تواند باعث درد، گرفتگي و خستگي در پاها شود و راه رفتن را مشکل ساز کند.

 


محققان دريافتند که سطح اکسيد نيتريک، گاز مربوط به بهبود جريان خون، پس از خوردن شکلات تيره بالاتر بود که سطح نيتريک اکسيد بالاتر ممکن است مرتبط با گسترش عروق محيطي و بهبود توانايي بيمار براي راه رفتن باشد.

 


پزشکان همچنين توصيه کردند که شکلات پر از چربي و قند مي باشد، و خوردن بيش از حد مي تواند به مشکلات سلامتي مانند چاقي، ديابت و کلسترول بالا کمک  کند.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید